STEAM veiklos


Veiklos planai

STEAM santrumpa žymi gamtos mokslų (angl. – Science), technologijų (angl. – Technology), inžinerijos (angl. Engineering), meno/dizaino (angl. – Art) ir matematikos (angl. – Mathematics) sritis, kuris grindžiamas patirtinio, eksperimentinio ir probleminio ugdymo koncepcija.
Vaikas nuo pirmųjų gyvenimo dienų domisi jį supančiu pasauliu. Kiekviena diena mažai asmenybei suteikia galimybę realizuoti save kūrybinėje erdvėje, kurioje galima tyrinėti, ieškoti, atrasti, pažinti, kurti. Kūrybiniai ieškojimai ir atradimai leidžia vaikams išlaisvinti kūrybiškumą, labiau pasitikėti savo jėgomis, atrasti bendraminčių kuriant ir realizuojant idėjas kartu. Šiandien labai svarbu kritiškai mąstantis vaikas, gebantis priimti sprendimus, mokantis veikti kūrybiškai, o ieškojimai ir atradimai padeda atskleisti ir pažintinį pasaulį.
Organizuojant STEAM veiklas vaikams sudaromos sąlygos lavinti savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, akies ir rankos koordinaciją. Išmokstama ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdomas sumanumas, lavinama reakcija, diskutuojama, stiprinamas kritinis mąstymas ir gebėjimas spręsti problemas.
Marijampolės vaikų lopšelio – darželio „Rasa“ ankstyvojo amžiaus „ Meškučių“ grupės ugdytiniai minėdami pasaulinę vandens dieną iškėlė iššūkį – sukurti akvariumą žuvytėms. Klausydami jūros ošimo garsų mažieji tyrinėtojai turėjo galimybę išbandyti piešimą ant maistinės plėvelės. Piešdami grupelėmis ugdytiniai ugdėsi bendradarbiavimo gebėjimus, lavino fantaziją bei kūrybinį mąstymą.
Peržiūrėti daugiauPatirtais įspūdžiais švenčiant užgavėnes, ugdytiniai dalinosi papildomo ugdymo anglų kalbos veikloje. Vaikai sužinojo kaip angliškai pavadinti žiemos išvarymo šventę, kai kurias jos tradicijas. Žinias įtvirtino viktorinoje apie užgavėnes, blynus, jų įvairovę. Veiklos metu pagal receptą gamino sūrią tešlą, skaičiavo miltų, druskos, vandens kiekį. Suminkę tinkamą tešlą, dalino į vienodus gabaliukus,…
Peržiūrėti daugiauMarijampolės vaikų lopšelio-darželio skyriaus ,,Rasa‘‘ ,,Pelėdžiukų‘‘ grupės ugdytiniai dalyvavo muzikinėje STEAM veikloje ,,Vandens garsų muzika‘‘. Šią veiklą pravedė meninio ugdymo mokytoja Judita Taurienė. Veiklos metu vaikai tyrinėjo vandenį, jo savybes ir atliko įvairius bandymus. Panaudodami antrines medžiagas ugdytiniai pasigamino muzikinius instrumentus. Visi eksperimentai vaikams suteikė ne tik teigiamų emocijų, bet…
Peržiūrėti daugiauTIKSLAS: Skatinti vaikų motyvaciją bendrauti ir naudotis gebėjimais, pasitelkiant eksperimentus, tyrinėjančius garso atsiradimo priežastis, savybes ir sąlygas, skatinant vaikų kūrybiškumą ir saviraišką. UŽDAVINAI: Skatinti domėjimąsi moksliniais atradimais, eksperimentais ir pritaikyti juos praktiškai; Lavinti vaikų vaizduotę, muzikinę klausą, ritmo pajautimą; Plėtoti ugdytinių kalbos ir kalbėjimo įgūdžius; Pritaikyti matematines sąvokas: skaičiuoti, lyginti…
Peržiūrėti daugiauAplankėme STEAM centrą, kuriame mokiniai gali praktiškai susipažinti su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų dėsniais ir naujausiais išradimais, savarankiškai eksperimentuoti ir kurti.
Peržiūrėti daugiauTyrinėjome ledo savybes: lietė, uostė, ragavo. Eksperimentavo, kuris ledas tirpsta greičiau, ar paprastas stiklinėje, ar užpiltas druska. Pipečių pagalba tirpdė ledo kubelius, ir ieškojo kas paslėpta viduje. Taip pat išbandė piešimą guašu ant ledo. Vaikai veiklų metu skatino savo smalsumą, loginį mąstymą. Lavino akies-rankos koordinaciją, kruopštumą, kantrybę ir kūrybiškumą.
Peržiūrėti daugiauŽiemos sezonui atitinkama veikla, integruojant STEAM (integralus gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymas) elementus.
Peržiūrėti daugiauIškeltas sau iššūkis – pastatyti „Senių besmegenių miestelį“. Vaikai turėjo pasukti galveles, kokias grupėje turimas priemones panaudoti senių besmegenių dekoracijoms (panaudojo rastas sėklas, pagaliukus, vaisių kauliukus ir panašią gamtinę medžiagą) bei kaip sukonstruoti besmegenį, kad šis stovėtų. Dirbtinį sniegą juk ne taip lengva sutvirtinti kaip tikrą, nes jis byra. Tai…
Peržiūrėti daugiauŠios veiklos iššūkis – statant bokštą rasti unikalių sprendimų, kaip pasiekti stabilumą ir aukštį. Ugdytiniai turėjo rasti būdą, kaip tinkamai paskirstyti svorį, išlaikyti pusiausvyrą ir išvengti griūties. Per patyrimą vaikai suprato , kad net maži pakeitimai gali turėti didelę įtaką rezultatui. Ši veikla buvo puikus „pirmas žingsnis” link inžinerijos (mėgino…
Peržiūrėti daugiauMažieji tyrinėtojai atranda raides per kūrybą ir eksperimentus. Ugdytiniai konstravo raides iš šakelių ir siūlų, eksperimentavo su druska, vaškinėmis kreidelėmis ir akvarele. rpt
Peržiūrėti daugiauInformacija atnaujinta: 2025-03-06